Zakenreizen: vermoeidheid bestrijden en het tijdverschil opvangen

Moet u om beroepsredenen vaak reizen? Dan jongleert u regelmatig met luchthavens en onmogelijke uurschema's! Hier leest u enkele tips om jetlag te voorkomen - de vermoeidheid die door het tijdverschil wordt veroorzaakt.

Pas uw slaapgewoonten aan

  • Enkele dagen voor uw vertrek moet u proberen om uw slaapgewoonten geleidelijk af te stemmen op deze van uw bestemming.
  • Zodra u op het vliegtuig stapt, moet u uw uurwerk instellen op de tijdzone van uw bestemming.
  • In het vliegtuig let u op uw slaapmomenten en dutjes.
  • Drink veel om uitdroging te voorkomen. Als uw lichaam uitdroogt, zal het namelijk meer moeite hebben om zich aan te passen.
  • Aangezien daglicht een goede manier is om uw interne klok terug aan te passen, kunt u s'ochtends beter buiten een wandeling van een goed uur te doen.
  • Vermijd te veel inname van cafeïne, alcohol en tabak.
  • Ga op een normaal tijdstip gaan slapen, ga niet heel de nacht uit!

Pas uw omgeving aan

  • Neem een hoofdkussen of kussensloop mee dat u gewend bent. Dit kan u helpen om makkelijker in te slapen.
  • Neem enkele persoonlijke voorwerpen mee (bv. foto's) om uw nieuwe omgeving wat knusser te maken.
  • Kijk rond in uw kamer welke voorwerpen uw slaap eventueel zouden kunnen verstoren, draag eventueel een slaapmasker.
  • Vraag naar een kamer op de rustigste plaats van het hotel en zorg ervoor dat u zich niet in de buurt van een ingang of lift bevindt.
  • Controleer de thermostaat van uw kamer. Uw slaap kan verstoord worden door een kamer die warmer dan 23°C of kouder dan 12°C is.

Veel plezier op zakenreis!

C. De Kock, gezondheidsjournaliste
Bron: e-gezondheid

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud