25 jaar "Belgische maatschappij voor wegvervoer en interkontinentaal vervoer'

NMBS-dochter Interferry krijgt meer zuurstof(tijd) - De goederentrafiek per spoor kreeg, vooral het eerste halfjaar, een knauw. Interferry blijft het nochtans goed doen. De eigen terminal zal in 1991 meer dan tien procent groeien, wat de overslag van containers en laadkisten betreft, en ook het gekoeld transport kent een stevige opwaartse beweging. Nu komt er ook een broodnodige kapitaalverhoging. De NMBS- dochter bestaat 25 jaar. Toen ze in 1966 werd opgericht, kreeg ze een totaal andere opdracht mee dan de huidige: namelijk het nationaal en internationaal wegtransport van goederen die moeilijk konden vervoerd worden via het spoor. Dit veranderde door de evolutie in het maritieme containergebeuren en door de oprichting van Intercontainer. Vandaag beschikt Interferry over een eigen terminal in de Antwerpse haven waar laadkisten, maar vooral containers, geladen en gelost worden. Bovendien wordt de logistiek verzorgd voor Interfrigo, de Europese maatschappij voor het gekoeld transport per spoor; daarnaast is de NMBS-dochter de commerciële vertegenwoordigster van Intercontainer.