Perexma verjongt TV-bladen

ANTWERPEN (tijd) - De Antwerpse uitgever Perexma, een filiaal van de Nederlandse uitgeverskombinatie VNU, verjongt zijn TV-bladen TV-Ekspres en TeVe-Blad. Vooral TV-Ekspres zag de jongste jaren zijn oplage afkalven onder druk van de toenemende konkurrentie. Het tijdschrift krijgt een nieuw logo, een warme cover en zal volgens een nieuw redaktioneel en vormelijk koncept gemaakt worden. Op die manier wil het tijdschrift aansluiten bij de levenssfeer van de TV-kijkers en de terugval van de oplage stoppen.TV-Ekspres viert dit jaar zijn 25-jarig bestaan. Het starten van dit tijdschrift lag in 1969 aan de basis van de oprichting van de uitgeverij Perexma. Maar het duurde tot de tweede helft van de jaren zeventig voor het televisie-blad echt begon te groeien. In die tijd waren er twee echte TV-bladen, Humo en TV-Ekspres. In 1981 wierp Perexma nog een derde produkt op de markt, het kleinformaat TeVe-Blad.