Advertentie
Advertentie

Achter nieuw logo Pioneer schuilt wedergeboorte

BEVEREN (tijd) - Vanaf 1 oktober gaat de Japanse elektronicagigant Pioneer door het leven met een nieuw logo. Blauw wordt bordeaux en het lettertype verandert. Op zich niet bepaald spectaculair nieuws, ware het niet dat het logo de wedergeboorte moet inluiden van de inmiddels 60-jarige groep. De ambities zijn torenhoog gespannen. De hertekening van de groepsstrategie moet Pioneer in staat stellen om zijn omzet tegen het jaar 2005 meer dan te verdubbelen. 'De overgang van een analoge naar een digitale wereld zal voor een explosieve groei van de elektronicamarkt zorgen', zegt voorzitter en managing director van Pioneer Electronic (Europa) Shungo Minato in een gesprek met de redactie. De invoering van het nieuwe logo werd samen met het ambitieuze strategische plan 'Vision 2002' op 24 augustus in Tokyo aangekondigd. Sindsdien zijn toplui van Pioneer op pad om op de lokale markten tekst en uitleg te geven. Donderdag was België aan de beurt. Dat gebeurde in Melsele (Beveren) waar Pioneer sinds 1970 zijn Europees hoofdkwartier heeft. Minato werd in 1995 benoemd tot voorzitter en managing director van Pioneer Electronic (Europe) en hoefde dus voor de gelegenheid niet ver te lopen.