AG 1824 schakelt 'AG Team' in voor snelle regeling autoschade

BRUSSEL (tijd) - Verzekeraar AG 1824, die deel uitmaakt van de Fortis Groep, gaat de schaderegeling van auto-ongevallen voortaan helemaal per telefoon afhandelen. Het gespecialiseerde 'AG Team', dat sinds maandag aan de slag is, regelt met één telefoongesprek 75 procent van alle gemelde auto-ongevallen. Deze aanpak zal de kosten voor verzekeraar en makelaar fors drukken en tijd vrijmaken voor advies en verkoop.Het 'Delta'-project werd anderhalf jaar geleden gestart en transformeert het hele schaderegelingsdepartement van AG 1824. Die afdeling telt momenteel 200 werknemers maar zodra het 'AG Team' op volle toeren draait, blijven er daar nog 135 van over. Sinds afgelopen maandag is het service-center aan de slag voor 350 makelaars die schadegevallen willen melden. Binnenkort wordt het bereik uitgebreid tot ruim 1.500 makelaars. In een derde fase zullen ook de particuliere klanten een auto-ongeval rechtstreeks kunnen melden. 'Dat zal enige aanpassing vergen van de klant en de makelaar maar zij zullen er snel profijt uit halen', zei projectleider Patrick Coene tijdens de officiële presentatie van het 'AG Team'.