"Akkwisities in spoorsektor worden stilaan onbetaalbaar'

BRUSSEL (tijd) - Eurorail blijft geïnteresseerd in een verdere expansie op het oude kontinent. Gedelegeerd bestuurder Michel de Lambert meent echter dat de opportuniteiten steeds schaarser worden: operationele samenwerking biedt meer toekomst dan financiële participaties. Overigens wil de gedelegeerd bestuurder eerst de efficiëntie van de eigen produktielijnen optimalizeren. Het voorbije jaar heeft vooral de Belgische divisie de groep kopbrekens bezorgd. Toen de Lambert op 1 oktober 1991 de fakkel overnam van Simonart, maakten vooral de Belgische divisie BN en de Engelse dochter Prorail een moeilijke periode door. Enkele maanden voordien was de groep BN omgevormd tot Bombardier Eurorail, waarbij BN voortaan stond voor een divisie van de moeder, terwijl de Franse (ANF Industrie), Oostenrijkse (Rotax) en Britse (Prorail) poten als volle dochters werden ondergebracht in het nieuwe organogram.