Autobouwer Volvo Cars Gent werft met promotie op zomerfestiviteiten

(tijd) - De autofabrikant Volvo Cars Gent gebruikt massa-evenementen als de Gentse Feesten, de Lokerse Feesten en het Crammerock-festival in Stekene om meer ruchtbaarheid te geven aan zijn grootscheepse aanwervingscampagne. Volvo rekruteerde al 600 nieuwe mensen voor zijn autoassemblage en het 'Engine Center'. Bij de toeleveranciers ontstaan ook heel wat nieuwe banen. Midden 2000 pakte Volvo Cars Gent uit met een groot expansieplan, dat de jaarlijkse productiecapaciteit moet doen stijgen van 150.000 naar 270.000 wagens. De investeringen resulteren in de rekrutering van heel wat extra personeel. In oktober openden Volvo en de VDAB in dat verband al een 'Automotive Jobcenter' in de Gentse haven. Bezoekers van de Gentse en Lokerse Feesten merkten wellicht al op dat Volvo daar met een promotiekraampje aanwezig was om de aandacht te vestigen op zijn vacatures. In september strijkt de autobouwer ook neer op Crammerock in Stekene. 'We namen al honderden nieuwe medewerkers in dienst, vooral op basis van spontane sollicitaties', zegt Carlos Geleyte van de communicatieafdeling van Volvo. 'Daarnaast beginnen we nu actiever te rekruteren. We nemen bijvoorbeeld deel aan zomerevenementen om onze vacatures te promoten.' Later deze maand laat Volvo advertenties verschijnen in regionale krantenedities en de Streekkrant. 'We schakelen ook lokale radio's en de tv-zenders AVS en Kanaal 3 in. Verder plannen we een affichagecampagne en vragen we personeelsleden om raamaffiches op te hangen en stickers op de ruit van hun wagen te kleven.' Volgens het personeelsdepartement van Volvo wierf de autobouwer al circa 600 mensen aan. De constructeur moet nog 900 tot 1.000 vacatures invullen. 'Bij de toeleveranciers werden al 140 mensen aangeworven. Die bedrijven zoeken nog eens zo'n 500 mensen.' DB