Bank J. van Breda: 'We staan nog maar aan begin van ons offensief'

ANTWERPEN (tijd) - 'We zijn een kleine speler, maar we zijn sterk in de niches waar we actief zijn. In onze niches zien we nog veel groeimogelijkheden. Ook onze klanten worden zich steeds meer bewust van wat we allemaal kunnen doen. We beginnen pas met het aanboren van de mogelijkheden', zegt Carlo Henriksen, algemeen directeur van Bank J. Van Breda & Co.De Vlaamse bank Bank J. Van Breda, met thuisbasis in Antwerpen, is een door verschillende collega's begeerde nichebank. Met een balanstotaal van 50 miljard fr. zou een oppervlakkige waarnemer ten onrechte concluderen dat het om een 'quantité négligeable' gaat. De bank, geleid door Carlo Henriksen, heeft een stevige voet aan de grond bij KMO's, zelfstandigen en medische vrije beroepen. Bijna één op drie van de Vlaamse apothekers is klant bij J. Van Breda, bij de KMO's komt de marktpenetratie uit op 13 procent.