Advertentie
Advertentie

BDS wil zo snel mogelijk marktleider worden

ZAVENTEM (tijd) - 'Onze eerste betrachting is zo snel mogelijk marktleider te worden voor telefoongidsen. In 1996, ons tweede werkjaar, is ons marktaandeel gestegen van 30 naar 32 procent. De eerste aanduidingen voor 1997 zijn veelbelovend. De markt van de klassieke handels- en beroepengids neemt echter reeds 15 procent van alle reclameuitgaven in België voor haar rekening. Een stevige groei op termijn is in onze sector alleen maar mogelijk door het aanbieden van nieuwe producten en diensten met toegevoegde waarde. Het papieren telefoonboek blijft daarbij nog lange tijd zeer belangrijk, maar de elektronische drager zal snel aan belang winnen. We rekenen daarbij op heel wat synergieën tussen BDS en zijn moederbedrijf Belgacom', stelt Benoît Simonart, gedelegeerd bestuurder van Belgacom Directory Services (BDS).BDS is een jong bedrijf in een markt met een lange traditie. Begin juni komt de uitgave van Brussel 1997 in de distributie. Het is het eerste deel van de derde jaargang van BDS. Concurrent ITT Promedia kan pronken met 30 jaargangen. Simonart geeft toe dat BDS 1997 het jaar van de waarheid wordt. Na twee jaar is de opstartperiode achter de rug. Zijn voorganger Liévin Quoidbach heeft de auto doen starten, Benoît Simonart moet bewijzen dat BDS mee kan in Formule 1.