Advertentie
Advertentie

Belg vindt koning minder enthousiast en avontuurlijk

ANTWERPEN (tijd) - Het beeld dat de Belgen van koning Albert hebben, verschuift heel langzaam van een open naar een gesloten persoon en van een sterk naar een zwak imago. In vergelijking met gelijkaardige onderzoeken uit '94 en '96 vinden de Belgen hun koning vandaag minder enthousiast, zelfverzekerd, avontuurlijk en sociaal. Hij wordt ook als minder praktisch, verstandig en gevoelig omschreven. Kroonprins Filip doet het amper beter, zo blijkt uit een studie van Market Response in opdracht van Vepec.Het marktonderzoekbureau Market Response onderzocht in opdracht van de marketingvereniging Vepec (Vereniging voor Promotie en Communicatie) het imago van kardinaal Danneels, president Clinton, koning Albert en prins Filip. Ook de perceptie van de Kerk als instituut en van de rijkswacht werden gemeten. Vepec presenteert de resultaten over het imago van de kardinaal en de Kerk op 9 december, tijdens een thema-avond rond 'Kerk en marketing'.