Belgisch-Nederlandse groepkoopt Men@Work van Telenet

(tijd) - Een groep van Nederlandse en Belgische investeerders neemt Men@Work over, de internet- en multimediadochter van Telenet. Telenet besliste begin februari het eind 1999 overgenomen Men@Work in de etalage te zetten omdat het zich wilde concentreren op zijn kernactiviteit als telecomoperator. Men@Work ontwerpt websites, specialiseert zich in het doorsturen van audio en video via het internet en in het maken van advertenties (filmpjes, spelletjes) op het internet.De groep privé-investeerders, verenigd in een nieuwe Belgisch-Nederlandse multimediagroep, bestaat uit de Nederlanders Richard de Booij, Guus Verhees, Michiel Reinoud en Rutger Wijnholt en de Belg Hedwig Dethée. Dethée, bekend van The Narrow Casting Company en het internetbedrijf Bumble Bee, wordt gedelegeerd bestuurder van Men@Work. De Nederlandse investeerders zijn actief in de multimediasector via het Nederlandse Wannahaves dat tv-programmas en tijdschriftenartikels verbindt aan een interactief verkoopsplatform via het internet. Het tv-programma Wannahaves wordt uitgezonden op Veronica en komt eerstdaags op de Britse tv. Men@Work heeft 30 mensen in dienst en boekte in 1999 een omzet van 19 miljoen frank. Het bedrijf werkte bijna exclusief voor Telenet. De bedoeling is meer te gaan werken voor reclame-agentschappen, tv-zenders, productiehuizen, uitgeverijen en de overheid.