Advertentie
Advertentie

Belgische call-centersector: de pioniersfase voorbij

(tijd) - De sector van de call centers in ons land ontgroeit de kinderschoenen en bereikt een zekere rijpheid. Dat gaat gepaard met een toenemend professionalisme, al zijn er nog steeds cowboys op de markt. Anderzijds is er een groeiend bewustzijn rond call centers merkbaar, zowel bij bedrijven, de overheid als bij het grote publiek. Het economisch gewicht van de sector, zeker als het op het aantal banen aankomt, is dan ook niet te onderschatten. Het becijferen ervan is andere koek, maar zeker is dat de groei op zijn minst sterk kan genoemd worden.U heeft er ongetwijfeld al gehad: telefoontjes met de vraag of u de voordelen van product x kent en het wil kopen, terwijl u 's avonds aan tafel zit. U heeft er misschien zelf al gepleegd: telefoontjes naar een 0800-nummer voor meer informatie over een bepaalde dienst of naar een helpdesk om meer uitleg te vragen over de computer die u net uit de doos gehaald heeft. In beide gevallen is de kans groot dat u verbonden bent met een operator in een call center, dat mogelijk niet gevestigd is in het bedrijf zelf en misschien zelfs niet binnen de landsgrenzen.