Advertentie
Advertentie

Belgische markt van colli-vervoer steeds konkurrentiëler

BRUSSEL (tijd) - DPD Direct Parcel Distribution is sinds begin 1994 aktief in ons land. Daarmee is het aantal specialisten in de markt van het colli-vervoer meer dan verdubbeld in nauwelijks één jaar. In die kontekst ligt het voor de hand dat een tarievenslag moeilijk kan vermeden worden. Maar zoals gewoonlijk wijzen de konkurrenten wat dat betreft elkaar met de vinger.Eind vorig jaar raakte bekend dat Deutscher Paket Dienst, dat zijn naam onlangs wijzigde in DPD Direct Parcel Distribution, aktief werd in ons land. In Mechelen werd een depot geopend en een Euro-hub. Na negen maanden draait het zaakje blijkbaar goed genoeg om de groep voor te stellen aan de pers. 'Momenteel halen we 90.000 pakjes per maand', aldus direkteur Jörg Bender van DPD Belgium BVBA. Over de rendabiliteit van de Belgische operaties willen de Duitsers zich nog niet uitlaten, maar het is duidelijk dat ze bereid zijn aanzienlijke investeringen te doen omdat ze hun aanwezigheid in ons land als een lange-termijnengagement beschouwen.