Ben & Jerry's mikt dit jaar op break even in Benelux

BRUSSEL (tijd) - De Belgische consument kan zich sinds gisteren een tweede exclusief merk roomijs aanschaffen. Na Häagen-Dazs is de eveneens Amerikaanse ijsproducent Ben & Jerry's Homemade nu ook in ons land gearriveerd. Ben & Jerry's is sinds vorig jaar al actief in Nederland. Eerder startte de onderneming met de verkoop van haar producten in Groot-Brittannië en Frankrijk. In 1996 noteerde Ben & Jerry's Benelux een omzet van circa één miljoen gulden (18,3 miljoen frank). Dit jaar mikt de Benelux-vestiging op een omzet van 4,5 miljoen gulden (ruim 80 miljoen frank) en een break even.Häagen-Dazs oogst vooral succes bij mensen die extra willen betalen voor luxe-ijs met een elitair tintje, terwijl Ben & Jerry's zijn betrekkelijk dure producten - 190 frank voor een pot van 500 milliliter - via een 'alternatieve' marketingstrategie aan de man of vrouw brengt. Geld verdienen, plezier maken en sociaal relevante projecten steunen gaan prima samen, is de filosofie van de 'nieuwkomer'. Inzake doelgroep mikt Ben & Jerry's op consumenten 'van drie tot 99 jaar', die meer willen betalen voor 'ijs met minder lucht'.