Advertentie
Advertentie

"Beoordeel de chefs op hun kommunikatieve vaardigheden'

ANTWERPEN (tijd) - De informatie die ze krijgen van hun rechtstreekse chef vinden de werknemers van een onderneming essentieel; de rest (zoals het personeelsblad) werkt louter ondersteunend. Tot die konklusie komt onderzoeker Evert van Wijk, die de interne kommunikatie bij het telekombedrijf Alcatel-Bell doorlichtte. "Vermits de direkte-lijnkommunikatie het belangrijkst is, moeten chefs of dienstoversten beoordeeld worden op hun kommunikatieve vaardigheden', zegt Van Wijck. Chris Verougstraete, direkteur human resources (HRM) bij Alcatel Bell en opdrachtgever voor de audit, is het daarmee eens: "Werknemers willen het waarom en het hoe zo snel en volledig mogelijk horen van hun chef. Het profiel van een slechte chef is dat van de man die zegt: "denk je dat ik maar dat te doen heb? Ik heb echt wel belangrijker zaken aan het hoofd dan feedback of informatie te geven aan mijn medewerkers'.