Advertentie
Advertentie

Bonduelle blaast Marie Thumas nieuw leven in

BRUSSEL (tijd) - Marie Thumas, een van de oudste en bekendste Belgische merken van groenten in blik, is gered van een gewisse dood. De Franse groep Bonduelle, die Marie Thumas in 1980 overnam, wilde het merk doen verdwijnen achter haar eigen Bonduelle-merk. Maar de aangepaste Franse spots wekten de afkeer van het Belgische testpubliek, en de nieuwe algemeen direkteur van Bonduelle België, André Vrydagh, kon zijn werkgever ervan overtuigen om geld te pompen in een herlancering van Marie Thumas. De campagne start deze week en richt zich vooral op de klassieke Marie Thumas-koper: vrouwen ouder dan 45 jaar. De markt van groentenkonserven is op vijftien jaar tijd ingrijpend veranderd. Toen de Franse groep Bonduelle in 1980 het Mechelse bedrijf Marie Thumas overnam, dacht het een goede zaak te doen. Marie Thumas was op dat moment de trekker in zijn marktsegment (groenten in blik) en een van de bekendste merken van ons land.