Advertentie
Advertentie

Bouygues Belgium profileert zich sterker onder eigen logo

BRUSSEL (tijd) - De Franse bouw-, voedings- en kommunikatiegroep Bouygues is reeds sinds het eind van de jaren '80 in België aktief. Toch geniet de groep geen grote naambekendheid. De reden ligt voor de hand: men verkoos onder de naam van filialen te werken. Maar daar komt verandering in. Verzekeraar Josi gaf er de voorkeur aan zijn bouwwerf in het centrum van Brussel onder het logo van Bouygues Belgium te plaatsen. Andere klanten volgden. Bouygues heeft zijn struktuur aan de nieuwe gegevenheid aangepast, zegt Jean-Claude Bourotte, algemeen direkteur van Bouygues in België. De groep Bouygues stapte in 1988 op de Belgische markt met de overname van het Luikse bouwbedrijf Richard. Een jaar later werd het Brusselse Sogeco gekocht en weer een jaar later het Vlaamse Van Riel&Van den Bergh. Meteen zat de groep goed gepositioneerd in elk van de landsdelen. Bouygues heeft daar een traditie in. Ook in Frankrijk opereren talloze kleine bedrijven. 'In de bouw moet je dicht bij de markt zitten', zegt Bourotte. De drie filialen werden ondergebracht in de holding Bouygues Belgium.