Advertentie
Advertentie

Brusselse handelaars moeten Vlamingen in hún taal lokken

(tijd) - De ontslagnemende Vlaamse minister van kultuur en Brusselse aangelegenheden Hugo Weckx start voor de tweede keer een promotiecampagne om het imago van de hoofdstad bij het Vlaamse publiek op te krikken. De aktie loopt onder het motto 'Beleef Brussel in uw eigen taal' en richt zich specifiek op de handelaars. De totale kostprijs bedraagt bijna 12 miljoen frank.Indien hij gevraagd wordt, sluit Hugo Weckx een nieuwe deelname aan de Vlaamse regering niet uit. De aftredende Vlaamse minister van kultuur en Brusselse aangelegenheden - die enkele maanden geleden nog zijn afscheid van de aktieve politiek aankondigde - komt voor een Vlaamse ministerportefeuille in aanmerking, want de Vlaamse regering moet ten minste één minister tellen die in de Belgische hoofdstad woont. Domiciliëring in Brussel is de enige voorwaarde, een zitje in de Vlaamse raad is niet nodig.