BT wil 13 procent van de Belgische telecommarkt

(tijd) - BT Belgium lanceert op de Belgische markt BTtel, zijn eerste telefoniedienst op grote schaal voor het bedrijfsleven in België. Met deze dienst kunnen bedrijven interzonaal en internationaal gemiddeld 20 procent goedkoper telefoneren dan bij Belgacom. Het bedrijf spreekt van een eerste stap om zijn activiteiten op de Belgische markt sterk uit te breiden. Op een termijn van vijf jaar mikt BT Belgium op een aandeel van 13 procent op de markt van de multinationals, grote nationale bedrijven en grotere KMO's.De klant krijgt met BTtel verschillende toegangsmogelijkheden. Er is de indirecte toegang op basis van het principe van de vrije selectie van de operator (carrier selection), ook al telefoneert men op het netwerk van Belgacom. De oproeper draait, in het geval van BT, eerst de code 1555. Daarna draait de oproeper gewoon het nummer van de bestemmeling. Indien de klant het wenst, wordt deze code eenmalig in zijn centrale geconfigureerd. Bedrijven met grotere volumes kunnen opteren voor een vaste verbinding waardoor ze rechtstreeks op het netwerk van BT terecht komen.