Advertentie
Advertentie

'Buurtbankieren blijft nog jaren belangrijk'

BRUSSEL (tijd) - 'De nabijheid van het bankkantoor blijft een erg belangrijke factor voor de cliënt in zijn relatie met de bank. De perceptie van het kantoor is bij de cliënt overigens positiever dan het imago van de hele bank. De cliënt verlangt van de bankier nog steeds goede en gepersonaliseerde dienstverlening, wat wil zeggen dat de kantoren de komende tien tot vijftien jaar een sleutelfactor blijven in de bankdistributie. Er leeft wel een duidelijke vraag naar veel ruimere openingsuren.'Dat leiden directeur-generaal marketing Paul Lembrechts en kwaliteitscoördinator Luc Vanneuville van de Generale Bank af uit een onderzoek van de bank bij haar cliënteel. De G-Bank stelde 137.000 cliënten van 275 agentschappen de vraag of zij tevreden waren over de dienstverlening van de bank en wat zij in de toekomst verlangen van hun bankier. De bank kreeg van ruim 20.000 cliënten antwoord. De G-Bank wil dit soort enquêtes voortaan elk jaar herhalen en zo elke drie jaar het hele netwerk aftasten naar knelpunten in de dienstverlening.