Cable & Wireless wil in België op het gaspedaal duwen

BRUSSEL (tijd) - 'Volgend jaar willen we onze verkoop van telecommunicatieminuten verdubbelen,' zegt Jacques van Winckel, algemeen directeur van Cable & Wireless Belgium. De dochtermaatschappij van het Britse telecommunicatiebedrijf is niet van plan zich onbetuigd te laten als vanaf 1 januari 1998 de Europese telecommarkt volledig voor concurrentie wordt opengesteld. 'Om het hoofd te kunnen bieden aan de aanzienlijk toegenomen vraag zal Cable & Wireless Belgium in 1998 110 miljoen frank investeren in nieuwe uitrustingen', voegt Van Winckel eraan toe.'Wij zijn vermoedelijk het minst bekend van alle telecommunicatiebedrijven en toch zijn we een van de grootste', stelde Malcolm Edwards, marketingdirecteur van Cable & Wireless Europe gisteren tijdens een persconferentie vast. De van oorsprong Britse groep Cable & Wireless is inderdaad een van de belangrijkste spelers op het stuk van internationaal telefoon- en dataverkeer. Gerangschikt volgens internationale omzet, neemt Cable & Wireless een derde plaats in, na AT&T en Deutsche Telekom. In continentaal Europa richt Cable & Wireless zich echter bijna uitsluitend naar de bedrijfswereld, zodat zij er niet de publieke bekendheid geniet waarvan zij in het VK onder de merknaam Mercury wel profiteert.