Advertentie
Advertentie

CB-Direct brengt marketingactiviteiten onder bij Directel

(tijd) - De rechtstreekse verzekeraar CB-Direct bracht zijn marketingactiviteiten onder in de vennootschap Directel. Men wil op termijn ook aan andere bedrijven direct-marketingactiviteiten en verkoop via een call center te bieden. Inmiddels wist CB-Direct in 1998 op de particuliere automarkt stand te houden. De groep boekte een totale omzet van 1,1 miljard frank, een stijging met ruim 65 procent. Met de overheveling van de marketingactiviteiten naar een nieuwe vennootschap wil CB-Direct, de rechtstreekse verzekeraar uit de Achmea-stal, een strikte scheiding maken tussen de verzekerings- en de marketingactiviteiten. Directel heeft een maatschappelijk kapitaal van 400 miljoen frank. De naamloze vennootschap naar Nederlands recht nam 65 mensen van CB-Direct over. 'Bedoeling is dat we op termijn onze knowhow inzake direct marketing en verkoop via call center ook verkopen aan andere bedrijven. In eerste instantie wordt gedacht aan Europabank, onze zuster uit de Achmea-groep. We kunnen evenwel ook een stapje verder gaan. Hierbij denk ik niet aan andere verzekeringsmaatschappijen. We voerden wel reeds gesprekken met andere call centra', aldus Jan Vanroy, directeur van Directel.