Advertentie
Advertentie

Centrale pechverhelping voor heel het continent

Alle grote vrachtwagenconstructeurs bieden hun klanten voor voertuigen van het eigen merk de klok rond pechverhelping. Volvo bouwde in Gent zijn Action Service Europe (ASE) zo uit dat het iedere transporteur (klant of niet) met een voertuig van gelijk welk merk helpt, overal, en in zijn taal. De gestrande transporteurs merken niet eens dat ze met Gent bellen.'De meeste andere constructeurs hebben dit soort dienstverlening uitbesteed aan specifieke service-organisaties. Volvo verzorgt dit nog steeds vanuit zijn fabriek en onderdelencentrum', aldus Joost de Vries van ASE. Boven de lijn Marokko-Turkije-Kazakstan bedient zijn Gentse dienst nu het hele Euro-Aziatische continent. Er werken dealers mee tot in Vladivostok. Die uniforme aanpak moet ervoor zorgen dat de transporteur waar hij ook strandt steeds op dezelfde manier hulp kan vinden. In organisaties die de pechverhelping nationaal door de merkimporteur laten op het getouw zetten, kan de binnenlandse regeling de buitenlandse trucker soms weinig vooruit helpen.