Advertentie
Advertentie

Channel 5 neemt een flitsende start

LONDEN (reuter/bloomberg) - Iets meer dan 2,3 miljoen Britten stemden zondag af op de nieuwe commerciële zender, Channel 5. Daarmee palmde de nieuwe zender op haar eerste uitzenddag een marktaandeel van vijf procent in. 'Wij zijn opgetogen over de kijkcijfers. Vijf procent is meer dan behoorlijk, zeker omdat het weer niet meezat. Mooi lenteweer haalt een heleboel kijkers van voor het scherm', aldus Sally Woman, de woordvoerster van Channel 5. De eerste nieuwe Britse grondzender in vijftien jaar, Channel 5, werd zondagavond door de hippe meidenband, de Spice Girls, de ether ingezongen. Na een halfuur durende openingshow kreeg de kijker om halfzeven de eerste aflevering van de soap Family Affairs voorgeschoteld. Naast de dagelijkse portie soap heeft de nieuwe zender vooral films, series en nieuws in petto. Een vertrouwd recept - de zender profilieert zich niet voor niks als modern en mainstream - waarmee de zender vooral een jong publiek aan zich hoopt te binden.