Advertentie
Advertentie

City Advertising, HMT en Rossel Outdoor bundelen krachten in Viamedia

(tijd) - Drie bedrijven die elk in hun segment actief zijn op de Belgische markt van de buitenreclame bundelen hun krachten in de holding Viamedia. Het gaat om City Advertising (straatmeubilair), HMT (regie van buitenreclame in het openbaar vervoer) en Rossel Outdoor (affichage). Viamedia heft zich nu in één klap op het niveau van Belgoposter, Decaux Belgium en More Group. Viamedia is voor 50 procent in Belgische handen. De andere helft van het kapitaal wordt aangehouden door de Franse groep Dauphin. In de sector van de buitenreclame tekende zich de voorbije jaren een trend af waarbij de spelers in elkaars vaarwater begonnen te treden. Niet overal kunnen grote affiches worden gehangen. Niet overal zijn kleine formaten de goede oplossing. Wie actief is in de buitenreclame zocht dus naar diversificatie van zijn formaten. De Franse straatmeubilairfirma JC Decaux begaf zich op de markt van de affichage. De groep More (More O'Ferrall) besliste om zich te begeven op de markt van het straatmeubilair. City Advertising, met zo'n 400 miljoen frank omzet de nummer twee van het Belgische straatmeubilair, kon zich niet onbetuigd laten. Het zat er aan te komen dat City Advertising zou aansluiting zoeken met collega's uit de buitenreclame. Met de oprichting van Viamedia is dat nu een feit.