CNN worstelt met een puberteitskrisis

(tijd) - De nieuwszender CNN, goed voor 70 procent van de inkomsten van Turner Broadcasting, doet het in zijn veertiende levensjaar zeer slecht. De eerste drie maanden van 1994 verloor het een vierde van zijn kijkers. Heeft CNN last van een voorbijgaande puberteitskrisis? Of is de nieuwszender definitief op zijn retour?Het gaat niet goed met Ted Turners geesteskind CNN. De eerste drie maanden van 1994 haakten de kijkers massaal af: de kijkcijfers liggen 25 procent lager dan vorig jaar, zo kwam de Wall Street Journal te weten. Ook in april zette de daling zich verder. 'De cijfers voor april zijn afgrijselijk', zegt een CNN-medewerker. De direktie relativeert. 'De problemen zijn tijdelijk. Vroeg of laat komen de kijkers terug. En daarvoor zal er geen landing van marsmannetjes nodig zijn', zegt Ed Turner, vice-president voor de nieuwsgaring. Hun strategie om de kijker terug te winnen is dan ook eenvoudig: meer van hetzelfde. Ook in de toekomst zal CNN veel en vooral hard nieuws brengen. Alleen zullen er iets meer beroemdheden worden opgevoerd.