Advertentie
Advertentie

Crédit Lyonnais verdedigt aktie rond 'oud produkt'

(tijd) - Crédit Lyonnais Belgium (CLB) verdedigde gisteren in een persbericht zijn promotie-campagne rond de Rendement Plus Rekening. De berichten in een aantal kranten hadden zelfs de commerciële TV-zender VTM op de 'rentetrein' doen springen. De diskussie komt er op een moment dat CLB zich meer en meer positioneert als beleggingsbankier en zijn afhankelijkheid van het monoprodukt van weleer, de rendement plus rekening, sterk gereduceerd heeft. De campagne rond het 'oude produkt' zit een beetje gewrongen tussen 'twee stoelen'. De lopende publiciteitscampagne van CLB is er gekomen op een moment dat deze bank, op een kruispunt staat. Crédit Lyonnais zorgde in 1990 voor schokgolven in de Belgische bankierswereld door zich als nieuwkomer op een agressieve manier in de rustige spaarboekjesmarkt te positioneren. De onstuimige campagne was wellicht één van de meer trefzekere manieren om voldoende partikulieren te kunnen overtuigen met CLB in zee te gaan.