Advertentie
Advertentie

De oplossing van Engelen

Het probleem Jean-Pierre Engelen: 'Ons probleem is dat we maar in een branche actief zijn. We zijn alleen actief in de farmaceutische wereld. Precies daar bestaat voor ons het probleem van de aanhoudende fusies tussen ondernemingen. Ons klantenbestand is de jongste jaren sterk gereduceerd van negentig naar veertig bedrijven. Het is een rijkdom een goed netwerk te hebben in de farma-industrie en te weten met welke mensen je het best kunt werken. Maar het is tegelijk een beperking. Je zou kunnen zeggen dat als het klantenbestand slinkt de budgetten stijgen. Dat is niet gebeurd. Zoiets is eigen aan een fusie en de economische crisis waarin we leven. In het lineaire videotijdperk hadden we tot vijf jaar geleden nog een goed gevulde portefeuille met een 15-tal producties per jaar. Dat ging van een kleine productie over hoe injecteren tot een film over Alzheimer en schizofrenie. Vandaag realiseren we vijf multimediaproducties per jaar.' De oplossing Jean-Pierre Engelen: 'We richten ons voortaan niet meer enkel op de farmaceutische wereld. We gaan ook proberen in de bank-, de vastgoed- en verzekeringswereld een voet aan de grond te krijgen. Daar kunnen nog andere disciplines bijkomen. De basis van ons bedrijf blijft informatie, maar we zullen die via nog andere wegen aan de man brengen. We willen volgend jaar een nieuw communicatiepakket aanbieden. Tegelijk werken we aan een interactief votingsysteem dat uitsluitend werkt via het internet en gsm. Ons communicatiepakket biedt een nieuwe vorm aan van (wetenschappelijk) vergaderen. In eerste instantie verwachten we reacties vanuit de farmaceutische industrie, maar we willen doorgroeien. Elke sector die veel informatie moet doorgeven, komt in aanmerking. De bedoeling is informatie te brengen via de bestaande systemen naar de informatieve behoeftigen op een interactieve en zeer snelle manier.'