De oplossing van Jules Destrooper

Het probleemDe productie van Jules Destrooper is seizoensgebonden. Vroeger was de tweede jaarhelft met de eindejaarsperiode goed voor 80 procent van de omzet. Nu is deze piekperiode afgevlakt. We spreken van een verhouding 40-60, wat in de sector van de zoetwaren normaal is. De koekjesproducent heeft 180 medewerkers vast in dienst. Maar in het topseizoen zijn er nog eens 120 interim-krachten nodig. Zijn die in het landelijke Lo te vinden?De oplossingAan de opvang van de piekperiode moet je stelselmatig werken, zegt Peter Destrooper. Daarvoor maken we gebruik van uitzendkrachten. Maar daarnaast werken hier ook heel wat mensen met een deeltijds contract van augustus tot half december. Dan komen er mensen over van de ijsfabriek Ysco in Langemark. Het hoogseizoen ligt in die sector immers in de eerste jaarhelft. Bovendien hebben Ysco en Jules Destrooper samen een product op de markt gebracht: twee boterwafeltjes met daartussen een laag ijs, omhuld met chocolade.