Advertentie
Advertentie

De oplossing van Namahn

Het probleem:Tussen 1997 en 1999 kende Namahn haast geen groei, de omzet bleef stabiel op 35 miljoen frank. De stagnatie van de groei werkte ook intern demotiverend, het personeel had weinig groeikansen. Joannes Vandermeulen: Naar de markt kwam het bedrijf ook niet geloofwaardig over, want als je niet groeit, denken ze dat je niet succesvol bent. En credibiliteit is net onze belangrijkste troef.De oplossing:We beseften dat we veel duidelijker moesten zijn in wat we doen, waar we voor staan, zegt Vandermeulen. Vroeger gaven we een onduidelijk signaal. Twee jaar geleden hadden we tien activiteiten. Nu nog vier, en dat is veel beter. We tonen duidelijker waar we goed in zijn, hoewel de essentie niet veranderd is. Hoewel we technischer worden, omdat de markt dat vraagt, blijven we toch consumentgericht denken. Ook dat zorgde, samen met het duidelijkere profiel, voor groei. In 2000 steeg de omzet naar 50 miljoen frank.