Advertentie
Advertentie

De oplossing van Rik Remmery

Het probleemVoor een KMO is het niet eenvoudig een nieuw product te lanceren. Een merk is belangrijk en moeilijk uit het niets te creëren. Dat speelt uiteraard mee bij het opstarten van een bedrijf. We beschikken niet over een budget voor grote campagnes, stelt Rik Remmery.De oplossingVakliteratuur en voedingsbeurzen geven de nodige ruchtbaarheid aan nieuwe producten. We zijn aanwezig op beurzen als Sial Parijs, Anuga Keulen, Alimentaria Barcelona, Seafood Boston en Tavola Kortrijk. Prijzen leveren ook aardig wat productpromotie op, vertelt Remmery trots. Het voedingsbedrijf werd namelijk tweemaal bekroond met de Gouden Tavola, de meest prestigieuze titel voor vernieuwende voedingsproducten in de Benelux. Het bedrijf kreeg ook eenmaal een nominatie voor de Gouden Sial.Dat concurrentie niet per definitie een bedreiging hoeft te zijn, weet Rik Remmery maar al te goed: We kunnen profiteren van ondernemingen die reclame maken voor een specifiek product dat ook in ons gamma zit. Een productvariant of type wordt zo bekend bij het publiek, zonder dat we een frank aan promotie uitgeven. Volgend jaar zullen we zeker meer reclame gaan maken voor onze aardappelproducten, omdat er geen concurrent op de markt aanwezig is. Aangezien de marge op het product door de lage grondstofprijs groter is, kunnen we een groter budget vrijmaken.