Advertentie
Advertentie

De oplossing van TomaCom

Het probleemDe marketing was voor TomaCom de grootste uitdaging. Kris Verbeeck: Twee maanden geleden sprak niemand over mosselen uit Galicië. Mensen denken bij Spaanse mosselen spontaan aan de vettige mosselen die op een paella liggen. Dat vooroordeel moesten we proberen weg te werken.De oplossing Kris Verbeeck: Een marketingbedrijf kan niet zomaar een mossel lanceren. Je moet het verhaal kennen, het product door en door kennen en ervaring opbouwen. De consumenten moeten aangezet worden om te proeven. Daarom proberen we het product op een positieve manier bekend te maken en de clichés te doorprikken. We hebben veel proeverijen georganiseerd, onder meer voor restauranthouders die de Spaanse mosselen niet kenden. TomaCom trok ook de aandacht van de pers, maar daar moet je voorzichtig mee zijn, want dat kan zich ook tegen jou keren. Het is voldoende dat één iemand je product niet lust en dan heb je pech.