De Witte Lietaer pakt Europees marktaandeel van 10%

(tijd) - De Westvlaamse textielproducent De Witte Lietaer heeft het afgelopen jaar zijn omzet met 35 procent zien toenemen tot 3,650 miljard frank. De sterke toename van de vraag naar textiel voor de binnenbekleding van wagens is de motor achter het herstel van de aktiviteiten. In dit segment is het marktaandeel van de groep bij de Europese autokonstrukteurs naar 10 procent gestegen. Voor een sterke sprong van de rendabiliteit blijft het wachten op een heropleving van de private konsumptie van huishoudlinnen, dat een veel hogere toegevoegde waarde heeft. Konjunktuuranalisten zijn voorlopig niet erg welkom bij de Westvlaamse textielproducent De Witte Lietaer. Ondanks de positieve konjunktuurvooruitzichten wacht de afdeling huishoudlinnen van de Westvlaamse textielgroep nog steeds op een heropleving van de private konsumptie. 'De markt voor huidhoudlinnen blijft erg moeilijk, we wachten nog steeds op een heropleving van de konsumptie', verzucht gedelegeerd bestuurder André Neirynck.