Del Monte mikt met 'Extra' op sappige groei

BRUSSEL (tijd) - Drie nieuwe vruchtesappen moeten de fruitconservenfabrikant Del Monte op de Belgische markt opnieuw de nodige punch bezorgen. Extra is de naam van het levenselexir dat Del Monte naar een tweede jeugd moet loodsen. Extra is een 100 procent puur sap, omdat de pure sappen het de jongste jaren winnen van de 'vruchtendranken', waaraan suiker en water zijn toegevoegd. Om extra op te vallen in het winkelrek stopte Del Monte zes vitamines in de vruchtesappen.Kalkoen met perziken uit blik, gehaktbrood met fruitmacedoine uit blik, ananas uit blik met een toefje slagroom,... allemaal klassiekers uit grootmoeders keuken die de jaren negentig niet hebben gehaald. Dirk van Dijck, marketingverantwoordelijke Del Monte België bevestigt: 'Er zit geen groei meer in de markt van de fruitconserven. Integendeel, jaar na jaar is er een lichte achteruitgang qua volume en een iets grotere daling in omzet. Een krimpende markt betekent immers meer concurrentie en dus een grotere druk op de prijzen.'