Advertentie
Advertentie

Delhaize streeft naar 15 procent hogere winst per aandeel

SINT-JANS-MOLENBEEK (tijd) - Tegen het jaar 2002 moet 15 à 20 procent van de omzet van de Belgische supermarktgroep Delhaize De Leeuw van buiten België en Amerika komen. Een ambitieus cijfer, want nu komt die 'buitenlandse' omzet amper boven de 4 procent uit. Tegelijkertijd moet de winst per aandeel ieder jaar met 10 tot 15 procent stijgen. Dat is de opdracht die de nieuw gedelegeerd bestuurder Pierre-Olivier Beckers van zijn voorganger Gui de Vaucleroy meekrijgt.Geen honderd dagen stilte voor de nieuwe gedelegeerd bestuurder van Delhaize De Leeuw, Pierre-Olivier Beckers (39). Een week na zijn aantreden zette hij vrijdag zijn strategie uiteen. En die verschilt nauwelijks van die van zijn voorganger en neef, Gui de Vaucleroy. Delhaize De Leeuw moet in de drie continenten waar het actief is (Amerika, Europa en Azië) verder groeien. 'Wij willen overal tot de top-3 behoren. Is dat niet het geval dan moeten we groeien of desinvesteren', zegt Pierre-Olivier Beckers. Niet voor niets was hij tot zijn benoeming als gedelegeerd bestuurder als directielid verantwoordelijk was voor de internationale expansie van de groep.