Delhaize verkoopt helft Franse dochter aan Comptoirs Modernes

(tijd) - De Belgische warenhuisgroep Delhaize 'De Leeuw' zet een stap terug in Frankrijk. Delhaize verkoopt 50 procent van de Noord-Franse keten PG, tot nog toe een 100%-dochter van de groep, aan de Franse supermarktgroep Comptoirs Modernes. 'Wij zijn sedert 1994 hoofdaandeelhouder van PG, dat 47 supermarkten telt. Verder groeien op eigen kracht zat er niet in. Vandaar dat wij een Franse partner in de arm hebben genomen. PG wordt voortaan voor elk de helft door Delhaize en Comptoirs Modernes uitgebaat', aldus Pierre Dumont, woordvoerder van Delhaize 'De Leeuw'. De Belgische warenhuisgroep Delhaize 'De Leeuw' opereert niet langer actief op de Franse markt. Delhaize heeft de helft van zijn Franse dochter PG verkocht aan de Franse supermarktgroep Comptoirs Modernes. In de loop van volgend jaar zullen de 47 PG-supermarkten worden omgedoopt tot Stoc-supermarkten. Dat is naam waaronder de supermarkten van Comptoirs Modernes opereren. Niet alleen de naam van de supermarkten verandert, ook het management van de groep wisselt. De dagelijkse leiding komt in handen van Comptoirs Modernes. Delhaize schroeft zijn rol terug tot passieve financiële partner.