Advertentie
Advertentie

Dertig procent meer personeelsadvertenties in eerste kwartaal 1998

(tijd) - De Belgische markt voor de personeelsadvertenties zit in de lift. Tijdens de eerste drie maanden van 1998 verschenen in de Belgische pers 30 procent meer personeelsadvertenties dan een jaar voordien. Vooral ingenieurs en informatici op zoek naar een (nieuwe) job hebben keuze zat. Advertenties voor ingenieursfuncties en informatietechnologische jobs zijn met respectievelijk 79 en 50 procent de sterkste stijgers. Het team achter Vacature, de gezamenlijke bijlage voor personeelsadvertenties van Het Laatste Nieuws, De Morgen, Gazet van Antwerpen, Knack, Trends en De Financieel-Economische Tijd, meet wekelijks de advertentieruimte op die personeelsadvertenties innemen. Hun metingen beperken zich niet tot het eigen blad, ook de personeelsadvertenties van de concurrentie (Personeelsgids, Intermediare, het Belang van Limburg, Le Soir, La Libre Gazette en La Nouvelle Gazetten) zijn in kaart gebracht. Voor het eerste kwartaal van dit jaar tekenden zij een stijging van 30 procent op in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.