Distrilène introduceert nieuwe kosmetika-lijn via Inno-keten

HEIST-OP-DEN-BERG (tijd) - Het kosmetika-gebeuren lijkt een puur buitenlandse aangelegenheid waarbij alleen giganten zoals het Franse L'Oréal en het Nederlands-Britse Unilever de dienst uitmaken. Schijnt bedriegt echter. Ook ons land heeft zijn eigen (bescheiden) industrie terzake. De Belgische kosmetikamaker Distrilène stelde gisteren een nieuw huidverzorgings- en make up-gamma voor. De nieuwe lijn, "Mirabelle Cosmetics', wordt op de Belgische markt geïntroduceerd via de distributieketen Inno. Distrilène, dat zijn verkoop traditioneel via het home party-circuit organizeerde, verkent daarmee nieuwe horizonten. Mirabelle wordt sinds deze maand in 15 Inno-winkels verkocht. Inno krijgt gedurende drie maanden de exclusiviteit van de nieuwe kosmetikalijn. Mirabelle maakt zijn debuut in de Inno-keten omdat die de jongste jaren haar imago duidelijk heeft versterkt en ook aktief inspeelt op het "dit is Belgisch'-tema. Nadat via Inno de eerste pasjes op de thuismarkt gezet zijn, wil Distrilène zijn nieuwe gamma gaan introduceren bij de individuele parfumzaken. In een nog latere faze wordt gedacht aan distributie via gespecializeerde ketens zoals bijvoorbeeld het Westduitse Douglas (dat vorige maand in ons land Superparfums en Elle & Lui overnam) en het Nederlandse Etos. Bedoeling is alleszins de "massamarkt' links te laten liggen.