Diversificatiestrategie van 3Com blijft vruchten afwerpen

(tijd) - In de afgelopen drie-vier jaar heeft netwerkspecialist 3Com een hele gedaanteverandering ondergaan, van nichespeler naar een complete leverancier van netwerkapparatuur. De overgang heeft het bedrijf geen windeieren gelegd, want niet alleen zag het in het afgelopen boekjaar zijn omzet met 57 procent stijgen tot 1,3 miljard dollar, maar bovendien zit het na negen maanden in zijn huidig boekjaar al aan 1,7 miljard (t.o.v. 1,1 miljard in dezelfde periode van vorig jaar).3Com is inderdaad een snelgroeier. Dat komt zowel door de eigen, interne groei als door de overnames die het bedrijf het afgelopen jaar gerealiseerd heeft. Vorig jaar lijfde het zo NiceCom in, een Israëlische ontwikkelaar van ATM-technologie, en AccessWorks Communications uit het Amerikaanse New Jersey, ontwikkelaar van ISDN-modems. Ook het Britse Sonix Communications, een leverancier van ISDN-internetwerkingprodukten, werd aan de lijst toegevoegd, evenals Primary Access Corporation uit San Diego, Californië (VS), leverancier van geïntegreerde toegangsplatformen voor netwerken. En in maart voltooide 3Com ook de overname van AXON Networks, tot op dat moment zijn partner in netwerkbeheer. Met die laatste overname was een bedrag van 65 miljoen dollar gemoeid.