Advertentie
Advertentie

Dual: de terugkeer van een legende

BRUSSEL (tijd) - In de jaren zestig en zeventig was het Duitse merk Dual in de bruingoedwereld een ronkende naam. Talloze gezinnen hadden een 'pick-up' van dat merk in huis. Dual stierf een stille dood. De merknaam kwam in het bezit van het Duitse distributieconcern Karstadt dat drie jaar geleden een ploeg restylers en techniekers aan het werk zette om de legende nieuw leven in te blazen. De verrijzenis is nu een feit. Een gamma van 12 Dual-producten - gaande van kleine hifiketens tot televisietoestellen - wordt sinds kort verdeeld door het postorderbedrijf Neckermann.'De terugkeer van een legende'. Op die manier wou Neckermann de aandacht wekken voor de lancering van het bruingoedmerk. De slogan is volkomen terecht. Tijdens de gouden jaren van het vynil was Dual een van de meest verspreide merken van platenspelers. Geen toeval. Dual was een vrij compact apparaat dat zowel de platenspeler zelf bevatte als een versterker en twee luidsprekers. In het segment van meer gesofistikeerde hifi-installaties was Lenco beter gepositioneerd, maar voor Jan Modaal was Dual de geknipte 'pick-up'.