Advertentie
Advertentie

Eén ontevreden klant kan er 16 andere opleveren

HERENT (belga) - Het positieve imago van een bedrijf kan in één dag gebroken worden en van een negatief beeld geraakt het bedrijf nauwelijks nog verlost. Bepalend voor dat imago is de klantentevredenheid: één ontevreden klant kan er 16 andere opleveren. Met dat argument tracht Succesful Business Marketing (SB Marketing) in Herent ondernemingen het belang van klantentevredenheid te doen inzien. In Vlaanderen wordt daar immers te weinig aandacht aan besteed.SB Marketing, dat al ruim twee jaar bestaat, is naar eigen zeggen en voor zover bekend het enige bedrijf in ons land dat zich enkel bezighoudt met een totaal-aanpak van klantentevredenheid. 'Het is bovendien het enige bedrijf in Europa dat zich richt op KMO's', zegt managing partner Tom Symoens. Volgens hem zal klantentevredenheid, gedefinieerd als de mate waarin is voldaan aan de verwachtingen van de klant, een bepalende rol gaan spelen in de kompetitiviteit van het Vlaamse bedrijfsleven, nadat de kwaliteit van het produkt en het beheersen van kosten en prijzen dominante konkurrentiefaktoren zijn geworden.