Advertentie
Advertentie

Elektronische handel centraal op Internet in Business '97

Wie rondwandelt op de de beurs 'Internet in Business '97', stelt bij heel wat standhouders een meer dan gewone interesse vast voor het concept van elektronische transacties. Banken, uitgevers, soft- en hardwareproducenten zoeken naar manieren om de consument over de streep te trekken en het Net te doen uitgroeien tot het transactiemedium van de volgende eeuw. Op 'Internet in Business '97' stellen zij hun nieuwste technologie voor. We doen een greep uit het aanbod.Belgium Online (stand L) ging in oktober vorig jaar van start met de ambitie dé Belgische referentie te worden op Internet. Het aanvankelijke business plan leek erg op dat van Compuserve, een van de grootste commerciële on-linenetwerken ter wereld. BOL wilde functioneren als koepelsite en als eerste in België experimenteren met het concept van Internet-handel. Net als bij Compuserve zou BOL de goederen en diensten die zijn abonnees via het netwerk kocht bij de leveranciers, toevoegen aan de maandelijkse factuur van de cliënt. Na afname van een commissie zou dat geld daarna worden doorgestort aan de leveranciers.