Advertentie
Advertentie

'Export Vlaanderen geeft KMO's hapklare exportinformatie'

Export Vlaanderen heeft zopas zijn nieuwe actieplan 1999 voorgesteld. Een ambitieus plan, dat de Vlaamse ondernemingen en dan vooral het midden- en kleinbedrijf wil bijstaan in zijn buitenlandse expansie. Eerder dit jaar klaagde algemeen directeur Martin van Houtte van Export Vlaanderen nog zijn nood over het geringe aantal - 8.000 - vragen voor exportinformatie. In het actieplan wordt merkwaardig genoeg niet geijverd voor een hoger aantal vragen maar voor een daling. 'Dat is geen radicale ommekeer van ons beleid', pareert Van Houtte onze verbazing. 'Wij willen de Vlaamse KMO's zoveel mogelijke hapklare, gepersonaliseerde exportinformatie op hun bureau bezorgen dankzij de inschakeling van exportbegeleiders en de organisatie van exportdagen in eigen land. Op die manier zal op heel wat vragen kunnen geanticipeerd worden. Wie onze vijf exportdagen in 1999 bijwoont, zal als exportgerichte ondernemer een compleet beeld krijgen van de actuele exporttoestand'.