Advertentie
Advertentie

Expressector heeft geennood aan nachtvluchten

(tijd) - Bedrijven die hun pakjes en brieven snel willen versturen naar alle uithoeken van de wereld hebben geen nachtvluchten nodig. Dat is de stelling van twee Belgische koerierbedrijven. Dirk Vanhaeren en Joel Swartenbroek, directeur en eigenaar van respectievelijk Day by Day en F-airGate, staken in maart de koppen bij elkaar en werken sinds augustus samen. Day by Day zorgt voor de zendingen die de Benelux binnenkomen, F-airGate voor de pakjes die vertrekken. Swartenbroek: 'Wij passen dit concept al drie jaar toe. Via afspraken en akkoorden met belangrijke luchtvaartmaatschappijen slagen we erin onze zendingen even snel en soms zelfs sneller bij de geadresseerde te krijgen. Mensen realiseren zich dat niet, maar er bestaan ook tijdgevoelige producten buiten die van de integratoren DHL, Fedex, UPS en TNT. Bijna alle grote luchtvaartbedrijven hebben zo'n dienst.' Die pakjes gaan gewoon mee op lijnvluchten die allemaal tussen 6u en 23u gepland zijn en dus geen nachtlawaai veroorzaken. Onder de naam Worldwide Critical Solutions wordt het 'nieuwe' product van Day by Day en F-airGate aan de man gebracht. De twee partners tellen vooral KMO's onder hun clienteel, maar ze ambieren ook omzet bij de multinationals. Day by Day claimt een omzet van 7 miljoen euro en vervoert meer dan 2.000 zendingen per dag. Het bedrijf telt 50 werknemers en werkt met 150 onderaannemers. Het noemt zich marktleider voor de binnenlandse koerierdiensten. F-airGate haalt 3 miljoen omzet met 14 vaste werknemers en verscheept dagelijks 2 a 3 ton goederen. Het gemiddelde gewicht van een zending is 3 kilo. GUM