Advertentie
Advertentie

Flets imago speelt veel Aziatische automerken parten

GRIMBERGEN (tijd) - Proton, Daewoo, Suzuki en Daihatsu zijn automerken met een flets imago bij de Belgische consument. Ze worden ervaren als leveranciers van goedkope, ietwat oubollige producten. Andere Aziaten zoals Hyundai, Subaru en Kia zijn in hetzelfde bedje ziek. Ook het Tsjechische Skoda wordt vaak gerangschikt bij de minderwaardige automerken. Skoda heeft zijn producten dankzij de nauwe samenwerking met zijn nieuwe moeder, Volkswagen, aanzienlijk verbeterd, maar die verandering is nog onvoldoende doorgedrongen bij de consument.De ontwikkeling van het imago blijkt de evolutie van de producten traditioneel achterna te hinken. 'Maar dat is niet uniek voor de autobranche', zegt onderzoeker Geert van Boxem. Hij stelde gisteren de derde editie voor van het Censydiam-onderzoek naar het imago van een reeks automerken en -modellen in België.