Advertentie
Advertentie

Ford grijpt naar nieuwe wapens om klantentrouw te vergroten

WILRIJK (tijd) - Ford heeft in 1996 met 42.786 inschrijvingen een aandeel van tien procent veroverd op de Belgisch-Luxemburgse automarkt, het beste resultaat sinds 17 jaar. Het merk verdrong daarmee concurrent Opel van de derde plaats. Ondanks de goede prestaties wil de Belgische Ford-invoerder niet op zijn lauweren rusten. Op 1 februari wordt in onze contreien het startsein gegeven voor de invoering van het Options-plan, dat de cliënteel de kans biedt om 'tegen budgetvriendelijke condities' om de twee jaar met een nieuwe Ford te rijden. De formule geeft Ford een nieuw wapen in de strijd om het marktaandeel en de klantentrouw te vergroten.Vorig jaar werden op de Belgische markt alleen meer dan 397.000 nieuwe personenwagens ingeschreven, een stijging met 10,7 procent in vergelijking met '95. Volgens de Febiac-statistieken klom het marktaandeel van Ford in ons land lichtjes van 9,8 naar 9,9 procent. De verbetering was onder meer te danken aan het feit dat het merk een goede beurt maakte op het Brusselse autosalon van vorig jaar. De grote gezinswagen Mondeo bleef het meest verkochte model in zijn segment, terwijl de kleine Fiesta in zijn categorie de nummer twee was na de Volkswagen Polo. Dit jaar moet de nieuwe Mondeo de verkoop helpen groeien. Ford lanceert ook de nieuwe Ka-stadsauto en maakt zich op voor de introductie van de Puma, een nieuwe sportcoupé die afgeleid is van de Fiesta en de strijd zal aangaan met een product als de Opel Tigra.