Advertentie
Advertentie

Fortis Bank haalt doelgroepwebsites naar zich toe

(tijd) - Fortis Bank overweegt zijn afzonderlijke websites opnieuw onder te brengen in de site van de bank zelf. Dat is al het geval voor fortisbusiness.com, een portaalsite voor KMOs. De juridische entiteit fortisbusiness.com NV werd opgedoekt, maar de dienstverlening blijft wel bestaan. Alleen gebeurt dat niet meer via een afzonderlijke site, maar via de website van Fortis Bank, zegt Hilde Junius, woordvoerster van Fortis. Zij bevestigde hiermee het bericht dat vrijdag in LEcho stond.De onderneming achter fortisbusiness.com had niet voldoende financiële middelen om zelfstandig te blijven bestaan. Ik denk eerder dat het een kwestie is van hertekening van de activiteiten, verduidelijkt Junius. Na een tijdje bleek dat het niet handig was voor Fortis Bank om die dienstverlening naar ondernemingen op te splitsen. Daarom komt het nu toch bij de bank terecht.Fortis denkt er ook over na de website mine.be voor jongeren terug naar Fortis Bank te trekken. Op de website van mine.be kan je vandaag amper zien dat Fortis Bank er achter zit. Dat moet veranderen. We zijn van plan de website in een nieuw kleedje te steken en misschien zelf over te brengen naar de website van de bank, aldus Junius. Maar we werken nog volop aan de uitstippeling van een nieuwe strategie voor mine.be. Die past trouwens in een volledige nieuwe aanpak van Fortis Bank naar de jongeren toe. mine.be was bij het van start gaan een joint venture tussen Planet Internet en Fortis Bank. Planet Internet heeft zich een paar maanden geleden uit het project teruggetrokken. Fortis Bank is dus 100 procent eigenaar van mine.be.Fortis geeft toe dat het destijds wat te enthousiast is ingesprongen op de internethype en nu een paar initiatieven moet herzien. Toch is mine.be volgens Junius nog altijd een goed idee. Je kan jongeren niet zomaar naar een bank lokken, dus een aparte website is oké. mine.be schijnt trouwens goed in de markt te liggen. SaS