Advertentie
Advertentie

Full Page en Scripta maken reclame voor adverteren in dagblad

ZAVENTEM (tijd) - De opvallende reclamecampagne over de lancering van het eerste Belgische whiskymerk Coburg 1830 was nep. Reclameregies Full Page en Scripta hebben deze nationale (nep)advertentie in de dagbladen geplaatst om aan de adverteerders de impact en respons te illustreren van een paginagrote landelijke advertentie in de dagbladen. Met 30.000 telefonische reacties heeft hun stunt op dat vlak succes gehad. De twee reclameregies gaan in de vakpers de resultaten van deze actie aanwenden om nieuwe adverteerders te ronselen.De idee en de uitwerking van de advertentie komt van de twee reclameregies, benadrukte Serge de Schryver, algemeen directeur van Scripta. 'De Belgische Vereniging van Dagbladuitgevers (BVDU) was niet op de hoogte.' De twee reclameregies hebben deze campagne uitgevoerd om de aandacht van de adverteerders op het bereik en de impact van een nationale campagne van 1 pagina te vestigen. 'Het marktaandeel van de dagbladen in de reclamemarkt in België bedraagt 17 procent. Dat is minder dan in Nederland, waar het meer dan 20 procent is', zegt Anne Sneyers, algemeen directeur van Full Page. 'In Nederland zien we vaak landelijke campagnes in de dagbladen en dat idee wilden we naar voor brengen bij de adverteerders', licht ze toe.