Advertentie
Advertentie

GB verdedigt hervorming Nopri- en Unic-winkels

(tijd) - De warenhuisgroep GB verdedigt met klem de geplande omvorming van de Nopri- en Unic-winkels tot Super GB Partners. GB beet vorige week in het zand in een rechtszaak die drie Nopri-franchisenemers hadden aangespannen over de hervorming. 'Het is onze plicht als franchisegever ons concept concurrentieel en rendabel te houden en we houden ons ook dat recht voor als we door hervormingen interessantere perspectieven kunnen bieden aan alle franchisenemers', zegt de groep.GB besliste vorig jaar alle Unic- en Nopri-winkels om te vormen tot Super GB Partner-winkels. Dat moest de omzet, de winstgevendheid en het marktaandeel van de ketens versterken. De rechter in kort geding stelde enkele ontevreden franchisenemers van Nopri begin deze maand echter in het gelijk en oordeelde dat GB zijn franchisenemers niet kon verplichten de producten van het huismerk Nopri te vervangen door GB-producten. Bovendien verbood de rechter de warenhuisgroep om in de Nopri-reclamefolders nog langer voor GB-producten te adverteren. De franchisenemers willen een diversificatiemiddel behouden tegenover grote broer GB.