Advertentie
Advertentie

Geen toenadering tussen BDS en ITT Promedia

BRUSSEL (tijd) - Onmiddellijk na zijn aantreden als gedelegeerd bestuurder van Belgacom startte John Goossens zelf onderhandelingen met GTE (de partner van Belgacom in BDS) en met ITT Promedia (de vroegere partner en nu konkurrent) om toch nog tot een akkoord te komen voor het uitgeven van één beroeps- en telefoongids voor België. Twee maanden geleden zijn deze onderhandelingen op niets uitgelopen. De 'technische' partners GTE en ITT Promedia zagen de toenadering niet zitten.John Goossens zei een en ander naar aanleiding van de lancering van de eerste gids, voor Brussel, van Belgian Directory Services (BDS). De nieuwe topman van Belgacom liet er echter geen twijfel bestaan: hij wil nu alles in het werk stellen opdat BDS binnen twee tot drie jaar winst zal maken en een marktaandeel van 80 procent zal hebben opgebouwd. 'Tot vorig jaar was België een van de weinige Europse landen waar maar één telefoongids verscheen. Door de konkurrentie is er de voorbije zes maanden meer veranderd op de markt van de telefoongidsen dan in de voorbije tien jaar. Het uitgeven van een eigen Belgacom Gids is bovendien een sleutelelement voor het imago van het bedrijf.'